INFLUENCE OF THE MODERN MARKET OF EDUCATIONAL SERVICES MARKETING ENVIRONMENT AT THE SPECIFIC OF INNOVATIVE UNIVERSITIES DEVELOPMENT AND “GREEN INNOVATION” STANDARDS FORMATION
Abstract and keywords
Abstract (English):
influence of the marketing environment of the modern market of educational services to the specific of innovative universities development and “green innovation” standards formation is investigated the marketing environment education market, is defined, nature and characteristics of innovation in education is explored, marketing of educational services is analyzed.

Keywords:
marketing environment, modern education market, innovative university, innovation activity, “green innovation” standards.
Text

УДК 339.138

ВЛИЯНИЕ МАРКЕТИНГОВОЙ СРЕДЫ СОВРЕМЕННОГО РЫНКА ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ УСЛУГ НА СПЕЦИФИКУ РАЗВИТИЯ ИННОВАЦИОННЫХ ВУЗОВИ ФОРМИРОВАНИЕ СТАНДАРТОВ «ЗЕЛЕНЫХ ИННОВАЦИЙ»

INFLUENCE OF THE MODERN MARKET OF EDUCATIONAL SERVICES MARKETING ENVIRONMENT AT THE SPECIFIC OF INNOVATIVE UNIVERSITIES DEVELOPMENT AND “GREEN INNOVATION” STANDARDS FORMATION

Богданов Д.В., к.э.н., доцент

ФГБОУ ВПО «Ростовский государственный

экономический университет (РИНХ)»

г. Волгоград, Россия

DOI: 10.12737/14131

 

Аннотация: исследовано влияние маркетинговой среды современного рынка образовательных услуг на специфику развития инновационных вузов и формирование стандартов «зеленых инноваций», определена маркетинговая среда рынка образовательных услуг, исследована сущность и особенности инновационной деятельности в образовательной сфере, проанализирован процесс маркетинга образовательных услуг.

Summary: influence of the marketing environment of the modern market of educational services to the specific of innovative universities development and “green innovation” standards  formation is investigated the marketing environment education market, is defined, nature and characteristics of innovation in education is explored, marketing of educational services is analyzed.

Ключевые слова: маркетинговая среда, современный рынок образовательных услуг, инновационный вуз, инновационная деятельность, стандарты «зеленых инноваций».

Keywords: marketing environment, modern education market, innovative university, innovation activity, “green innovation” standards.

 

Рынок образовательных услуг представляет собой трудную систему, содержащую в себе большое количество взаимодействующих и взаимовлияющих экономических агентов. В ходе реализации собственного функционирования образовательные учреждения обязаны принимать во внимание совокупность  значительного количества разных факторов. Одним из ключевых факторов можно назвать состояние маркетинговой среды рынка. 

References

1. Bogdanov, D.V. Marketingovaya deyatel´nost´ v obrazovatel´nom uchrezhdenii [Tekst] / D.V. Bogdanov. Vestnik Adygeyskogo gosudarstvennogo universiteta. - 2012. - №3 (96). - S. 15-18.

2. Bogdanov, D.V. Spetsifika razvitiya innovatsionnykh vuzov na sovremennom rynke obrazovatel´nykh uslug [Tekst] / D.V. Bogdanov. Vestnik Severo-Kavkazskogo gosudarstvennogo tekhnicheskogo universiteta. - 2012. - №4 (33). - s. 188-191.

3. Bogdanov, D.V. Spetsifika formirovaniya integrirovannoy sistemy marketingovoy informatsii v innovatsionnom vuze [Tekst] / D.V. Bogdanov, V.N. Ostrovskaya. Vestnik Stavropol´skogo gosudarstvennogo universiteta. - 2012. - №78.

4. Popkova, E.G. Tochki rosta v kontekste upravleniya razvitiem predprinimatel´stva: mekhanizm formirovaniya [Tekst] / E.G. Popkova, I.A. Volkov. Izvestiya Volgogradskogo gosudarstvennogo tekhnicheskogo universiteta. - 2012. - T. 13. - № 7 (94). - S. 70-75.


Login or Create
* Forgot password?