RATING MODEL MONITORING SYSTEM OF CURRENT PROGRESS OF STUDENTS THROUGH CONTINUOUS DATA ABOUT THE CERTIFICATIONS IN THE DISCIPLINES
Abstract and keywords
Abstract (English):
Describes the model of information system for monitoring progress of students for certification. The model includes the possibility of determining the level of student at the current time, the cumulative rating, as well as the ability to predict a student´s grade in final assessment on discipline

Keywords:
rating, certification, performance, monitoring, information system
Text

Одной из важнейших задач ВУЗа является обеспечение и постоянное совершенствование качества образовательного процесса. Выделим основные критерии контроля и обеспечения качества образования на уровне ВУЗа:

- наличие образовательных программ, содержание которых обеспечивает подготовку специалистов в соответствии с государственными образовательными стандартами (ГОС-2), потребностями заказчиков (в том числе профессиональным стандартам (Указ Президента РФ №597 от 7 мая 2012 г.) и социальному заказу;

- контроль уровня усвоения студентами выбранных ими образовательных программ как совокупности отдельных дисциплин;

- анализ уровня удовлетворенности работодателей, выраженный в трудоустройстве выпускников в первый год после выпуска [1].

References

1. Monitoring of employment of graduates [Electronic resource] - Mode of access: http://graduate.edu.ru/

2. Kozlov, V. V. Monitoring of training activities student discipline / V. V. Kozlov // In the book: Science education in the University: problems and prospects: collection of II all-Russian scientific-methodical conference (13-14 November 2008). / Samarsk. State. Architect.-builds. Univ. of Illinois - Samara, 2008 - 140c.

3. Kozlov, V. V. Rating model based on continuous student progress monitoring / V. V. Kozlov // In the book: Tradition and innovation in construction and architecture: materials of the 69th all-Russian scientific-technical conference on the results of research of 2011 / Under the editorship of doctor of technical Sciences, Professor N. Chumachenko G.Samara: the], 2012. - 148с.,


Login or Create
* Forgot password?